نادین سرویس

نادین سرویس

تعمیرات اسپیلت و پکیج

تلفن تماس

021-77343363

آدرس دفتر ما

تهران - تهرانپارس

 

سبد خرید

دلیل نشتی کولر گازی و نحوه رفع آن

دلیل نشتی کولر گازی و نحوه رفع آن
329
1402-06-16
نادین سرویس

یکی از مهمترین دلایلی که میتواند باعث کاهش راندمان و بازدهی داکت اسپیلت شود، نشتی کولر گازی است، این مشکل ممکن است به دلایل زیادی اتفاق بیفتد، در این مقاله ما به بررسی چند نمونه از اصلی ترین دلایل نشتی کولر گازی خواهیم پرداخت و در ادامه آن راه حل های موجود برای رفع این موارد را نیز بیان خواهیم کرد، لازم است که بدانید برخی از مشکلات تنها باید توسط تکنسین ها مورد بررسی قرار گرفته و سپس رفع شود.

مهم ترین دلایل نشتی کولر گازی

در ادامه این مطلب قرار است تا یک به یک به بررسی دلایل مختلف و شایع بپردازیم و برای هر کدام از این دلایل در صورت لزوم راه حلی را ارائه دهیم که مشکل شما به طور موقت یا دائم برطرف گردد.

1. کثیف بودن فیلتر ها و نشتی کولر گازی

یکی از اصلی ترین دلایلی که میتواند باعث ایجاد نشتی کولر گازی شود کثیف بودن فیلتر های هوای داکت اسپیلت میباشد، این امر موجب انسداد و گرفتگی فیلتر های هوا شده و در نتیجه باعث میشود تا کویل ها تبخیر کننده کولر گازی به درستی عمل نکرده و در برخی از موارد دچار یخ زدگی نیز بشوند.

به همین دلیل نیاز است تا فیلتر های هوا را تمیز نگه دارید.
اما اگر احساس میکنید مشکل از این مورد نیست و دلیل دیگری دارد میتوانید در ادامه با ما همراه باشید تا مشکلات احتمالی دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

2. خراب بودن سیستم میعان کولر گازی

سیستم میعان وظیفه خنک‌سازی و تبدیل گاز مبرد به مایع را برعهده دارد.

اگر مدت زمان زیادی است که از کولر گازی خود استفاده میکنید میتوانید این احتمال را بدهید که دلیل نشتی کولر گازی شما به علت شکستگی یا به وجود آمدن مشکل در قطعات مربوط به سیستم میعان است.

همچنین اگر اجزای این سیستم از جمله کویل، کمپرسور، لوله‌کشی و اتصالات آب خراب شوند، باعث نشت آب از داخل و بیرون کولر می‌شود. توصیه می‌شود در صورت مشاهده نشتی آب به دلیل خرابی سیستم میعان سریعا با کارشناسان ما در نادین سرویس تماس حاصل نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت در محل حضور پیدا کنند.

3. عدم نصب صحیح کولر گازی

یکی دیگر از دلایل شایع به وجود آمدن نشتی در کولر گازی نصب اشتباه آن است.
اشتباهاتی مانند عدم رعایت شیب مناسب در نصب، عدم اتصال صحیح لوله‌کشی، آسیب دیدگی لوله‌ها و اتصالات هنگام نصب، می‌تواند منجر به نشتی کولر گازی از نقاط مختلف کولر شود. همچنین استفاده از افراد غیرمتخصص و فاقد تجربه در نصب کولرگازی، باعث بروز این مشکل می‌گردد. توصیه می‌شود جهت جلوگیری از نشتی آب، نصب کولرگازی حتماً توسط افراد متخصص و با تجربه انجام پذیرد

میتوانید برای اینکه این مشکلات برای شما اتفاق نیفتد، جهت نصب کولر گازی خود به سراغ افراد مجرب و با سابقه بروید، همچنین میتواند برای این امور از خدمات نصب کولر گازی در نادین سرویس نیز استفاده نمایید.

نشتی آب از کولر گازی

4. کم بودن سطح مبرد دستگاه

یکی از دلایل اصلی نشتی کولر گازی، کاهش سطح مبرد درون دستگاه است.
هرگاه میزان مبرد داخل کولر به حد کافی نباشد، فرایند تبدیل گاز به مایع به درستی انجام نشده و باعث عبور آب از سیکل می‌شود. دلایل افت سطح مبرد شامل نشتی، تخلیه یا کم شارژ شدن کولر می‌باشد. توصیه می‌شود در صورت مشاهده نشتی آب، سطح مبرد بررسی و در صورت لزوم مبرد کولر تا حد مجاز شارژ شود.
این عمل نیز باید به دست یک تکنسین متخصص انجام شود.

نکته مهم تر از نشتی کولر گازی به هنگام پایین بودن سطح مبرد این است که دستگاه دیگر قادر به خنک کردن محیط به شکل قبل نخواهد بود و اگر از کولر گازی خود در حالی که سطح گاز آن کاهش یافته است استفاده نمایید ممکن است که دستگاه شما در آینده دچار مشکلات جدی تری شده و جبران آن هزینه های سنگینی برای شما به بار آورد.

شما میتوانید 7 روز هفته به صورت 24 ساعته جهت رفع مشکلات و تعمیر کولر گازی خود با تیم نادین سرویس تماس گرفته و هماهنگی های لازم را انجام دهید.

5. لوله های تخلیه دچار مشکل شده اند

آبی که در داخل کولر گازی تولید میشود از طریق لوله های تخلیه به سمت ظرف آبی که برای تخلیه در نظر گرفته شده است حرکت میکند، اگر به هر دلیل این لوله ها در مسیر خود دچار گرفتگی یا دیگر مشکلات شوند آبی که قرار بوده است از دستگاه و با استفاده از لوله ها خارج شود به درون دستگاه برگشت خورده و اینگونه نشتی کولر گازی رخ میدهد.

سؤالات متداول

نشتی کولر گازی خود را چگونه رفع نماییم ؟

این کار یک امر تخصصی به حساب می‌آید و شما باید برای رفع این موارد با یک متخصص موضوع را در میان بگذارید تا در ادامه، مشکلات به وجود آمده توسط متخصص بررسی و رفع گردد.

آیا در تمامی موارد نشتی کولر گازی نیاز به تعمیر کار است ؟

شاید در برخی از موارد همانند کثیفی فیلتر ها و یا گرفتگی لوله ها آنچنان نیاز به تخصص یک تکنسین نداشته باشید، اما بهتر است حتی در این موارد نیز کار خود را به یک متخصص بسپارید، چون ممکن است در آینده ای نه چندان دور متوجه شوید که به دلیل این مشکلات جزئی دستگاه شما دچار خرابی های دیگری نیز شده است.

آیا می‌توان از خراب شدن کولر گازی جلوگیری کرد ؟

نگهداری مناسب در کنار سرویس کولر گازی به صورت دوره ای میتواند به جلوگیری از خرابی کمک می‌کند. اطمینان حاصل کنید که تخلیه آب دچار اختلال نشده و به درستی عمل می‌کند.

چرا از نادین سرویس کمک بگیریم ؟

تیم نادین سرویس با بیش از 15 سال سابقه کار در زمینه سرویس و تعمیر کولر گازی و همچنین سرویس و تعمیر پکیج یکی از بهترین انتخاب ها برای انجام این کار است، همچنین تیم ما به دلیل استفاده از نیرو های کاملا مجرب و با سابقه به شما اطمینان میدهد که بهترین خدمات ممکن را به شما ارائه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *