نادین سرویس

نادین سرویس

تعمیرات اسپیلت و پکیج

تلفن تماس

021-77343363

آدرس دفتر ما

تهران - تهرانپارس

 

سبد خرید

تعمیر کولر گازی

تعمیر کولر گازی
621
1402-05-12
نادین سرویس

در این مطلب قرار است تا به طور کامل درمورد مشکلاتی که ممکن است برای کولر گازی شما به وجود بیاید صحبت کنیم و همه مواردی که در آن شما نیازمند تعمیر کولر گازی می‌باشید را نیز مورد بررسی قرار دهیم، این دستگاه‌ها از یک سیستم پیچیده تشکیل شده‌اند که به علت کارکرد مداوم خود، نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. در ادامه، به بررسی معضلات شایع کولرهای گازی، اهمیت تعمیرات به موقع و فواید آن‌ها خواهیم پرداخت.

حال بیاید تا نگاهی به تیتر های مهم موجود در این مقاله بیندازیم:

  • مشکلات شایع کولرهای گازی
  • فواید تعمیرات به موقع کولر گازی
  • راه‌حل‌های خانگی برای تعمیر کولر گازی
  • انتخاب بهترین خدمات تعمیر کولر گازی

 

مشکلات شایع کولرهای گازی

کولرهای گازی ممکن است با مشکلات مختلفی روبه‌رو شوند که می‌تواند عملکرد و کارایی آن‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد.

مشکلات شایع کولر های گازی

برخی از مشکلات شایع عبارتند از کاهش کارایی خنک‌کننده، بروز صداهای عجیب از کولر، نشت آب، مشکلات برقی و نشت گاز.
این مشکلات می‌تواند از عملکرد صحیح کولر گازی مانع شوند و در صورت نادیده‌گرفتن آن‌ها، ممکن است باعث خرابی‌های جدی‌تر و هزینه‌های بیشتری شود.

 

سرویس کولر گازی

یکی از عواملی که باعث می شود کولر گازی درست کار نکند و یا آسیب ببیند عدم سرویس در اول فصل گرما می‌باشد با سرویس کولر در اول فصل، شما هم در مصرف برق صرفه جویی می کنید و هم راندمان صد درصدی دستگاه را دارید.

سرویس کولر گازی چگونه باعث مصرف کمتر برق می‌شود

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که سرویس چگونه می تواند باعث شود که مصرف برق ما شود زمانی که کنرانسور کثیف می شود فن نمی‌تواند گرمای گاز را در کنرانسور به اندازه نیاز کاهش دهد و گاز دمای لازم برای خروج از لوله مویی را به دست نمی‌آورد. این عمل باعث می شود که شما سرمای لازم را در اواپراتور نداشته باشید و همچنین در برگشت گاز به کمپرسور سرمای لازم برای سرد کردن کمپرسور وجود نداشته باشد.

نقش اصلی سرویس کولر گازی در عملکرد کمپرسور

با داغ شدن کمپرسور هم عمر سیم پیچ کم می شود و دستگاه شروع به آمپر کشیدن می کند که باعث میشود هم میزان مصرف برق شما بیشتر شود و عمر کمپرسور شما هم کمتر شود با سرویس کردن دستگاه مدار درین کولر هم شسته می شود که باعث می شود مجاری آب تمیز شود و شما مشکل آبریزی پنل و هزینه درباره ان را در اواسط فصل نداشته باشید.

مزایای سرویس کولر گازی

مزایای بعدی بعد از سرویس کردن تکنیسین میزان آمپر مصرفی میزان گاز دستگاه را با دستگاه های مربوطه اندازه گیری می کند که ان هم دارای مزایای زیر می باشد:

 ۱- سنجش میزان آمپر مصرفی دستگاه

بعضی از مواقع مشاهده شده که خازن راه انداز کمپرسور خراب شده و باعث شده که فشار زیادی به کمپرسور وارد شود و کمپرسور با آمپر بالایی وارد مدار شود که در این مورد اگر دیر مطلع شوید متأسفانه کمپرسور می سوزد.

۲- سنجش میزان گاز:

گاز دستگاه باید در یک حد نرمال باشد تا عمل تبریت به درستی انجام شود اگر گاز دستگاه کم یا و یا بالعکس زیاد باشد عمل تبریت درست انجام نمی‌شود مشاهده شده افرادی سودجو برای دریافت هزینه اضافه از مشتری مقدار ناز به مدار اضافه می کنند که این امر باعث می شود که هم سرمای کولر کمتر شود و هم کمپرسور تحت فشار قرار گیرد و در نتیجه مصرف برق بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد

اگر گاز کولر کم هم باشد دستگاه سرمای لازم را ندارد در این صورت مصرف برق تاثیری ندارد ولی سرمای لازم هم وجود ندارد اگر گاز به درستی تنظیم شده باشد و دستگاه سرویس شده باشد دستگاه با راندمان صد درصد کار می کند که این امر باعث می شود که محل مورد نظر در مدت زمان کمتری به دمای تنظیم شده برای دستگاه برسد در این حالت زمانی که دمای محل به دمای مورد نظر برسد دستگاه فرمان خاموش شدن کمپرسور را صادر می کند و با خاموش شدن کمپرسور نود و پنج درصد مصرف برق کمتر می شود .

شستشوی قسمت اواپراتور باعث می شود که بلوورفن بتواند سرمای ان را به راحتی به مدار دهش کند و پرتاب باد بهتری هم داشته باشد شستشوی کنرانسور باعث می شود که فن بتواند گرمای لازم را از گاز بگیرد و گاز با دمای مطلوب به لوله مویی برسد که با تزریق ان به مدار سرمای لازم حاصل شود.

 

 

علل مختلف خنک نشدن هوا توسط کولر گازی و راه حل ها

 1. کمبود گاز کولر

در پاره ای از مواقع ممکن است به دلیل کم شدن گاز کولر دستگاه قادر به خنک کردن هوا نباشد
در این شرایط نیاز است تا شما از یک تعمیرکار متخصص جهت شارژ مجدد کولر گازی خود کمک بگیرید.

2. مسدود شدن فیلتر هوا

در صورتی که فیلتر هوای مربوط به کولر گازی مسدود شود، جریان هوا به درستی شکل نمیگیرد و این مورد باعث میشود که شما نتوانید از هوای خنک بهره مند شوید، در برخی از مواقع ممکن است که با تمیز کردن فیلتر ها مشکل حل شود، اما گاهی نیاز است تا این فیلتر ها به صورت کامل تعویض شوند که این امر نیازمند یک فرد متخصص می‌باشد.

علل مختلف خنک نشدن هوا توسط کولر گازی

3. نشتی گاز کولر

این مورد را می‌توان دلیلی برای رخ دادن مورد اول به شمار آورد، گاها پیش آمده است که سیستم لوله کشی و یا اتصالات مربوط به دستگاه دارای نشتی گاز می‌باشد که این امر نیز باعث عدم کارکرد صحیح کولر گازی می‌شود. برای رفع این مورد باید بررسی دقیق و رفع نشتی گاز صورت بگیرد که نیازمند تخصص است.

4. عدم تنظیم صحیح دما

در صورتی که دمای کولر را بر روی دمای مناسبی تنظیم نکنید، قطعا سرمای مورد نظر خود را حس نخواهید کرد، برای رفع این مشکل باید دمای کولر گازی خود را بر اساس دستور العمل های موجود بر روی درجه خاص و مناسبی تنظیم نمایید.

5. خرابی ترموستات یا سایر قطعات الکترونیکی

اگر قطعاتی همچون ترموستات کولر گازی یا سایر قطعات الکترونیکی دستگاه دچار مشکل یا عیب خاصی شوند نیز ممکن است کولر گازی شما کار بکند اما نتواند انتظار شما را برآورده کند که این امر نیز نیازمند مراجعه به یک تعمیر کار ماهر جهت عیب یابی و رفع مشکلات است.

دلایل مختلف وجود سر و صدا در کولر گازی

وجود سر و صدا در کولر گازی

1. خرابی کمپرسور

یکی از دلایل اصلی سر و صدا در کولرهای گازی، فرسودگی یا خرابی کمپرسور است.
کمپرسور وظیفه گردش گاز را برعهده دارد و اگر دچار مشکل شود، صدای غیرعادی ایجاد می‌کند. در این شرایط نیاز است تا کمپرسور تعویض شود.

2. شل شدن پیچ و مهره ها

از جمله دلایل دیگر وجود سر و صدا در کولر گازی شل شدن پیچ و مهره هاست، که عموما به دلیل لرزش کولر بعد از مدتی اتفاق می افتد.
این پیچ ها باید توسط یک متخصص چک و در صورت نیاز تعویض شوند.

3. کثیفی یا خرابی فن

گاهی اوقات فن داخلی کولر به دلایلی مانند ورود گرد و غبار، گیر می کند و صدای غیرعادی ایجاد میکند. در این حالت فن باید تمیز یا تعویض شود.

4. اتصالات قدیمی یا ضعیف در بدنه دستگاه

در برخی از موارد به دلیل قدیمی شدن اتصالات دستگاه ممکن است در کولر گازی لرزش ایجاد شده و به سر و صدا منجر شود، گاها نیز پیش می‌آید که از ابتدای کار به دلیل وجود اتصالات ضعیف سر و صدا در دستگاه وجود دارد، برای این امر نیز نیاز است تا از یک تعمیر کار ماهر جهت بررسی و تعویض پیچ و مهره ها کمک بگیرید.

فواید تعمیرات به موقع کولر گازی

  • تعمیرات به موقع کولر گازی دارای فواید بسیار زیادی می‌باشد، اولین و مهم ترین مزیت آن بهبود کارایی و خنک کنندگی دستگاه است، زمانی که کولر گازی شما به درستی و در زمان مناسب تعمیر و سرویس شده باشد مشکلات آن کاهش پیدا کرده و کارایی آن نیز افزایش می‌یابد، در نتیجه مصرف انرژی دستگاه کاهش یافته و در کنار آن شاهد کاهش هزینه های برق خواهید بود.
  • یکی دیگر از فواید سرویس و تعمیر کولر گازی در بازه های زمانی منظم و به موقع این است که عمر مفید دستگاه شما افزایش یافته و باعث میشود تا قطعات کولر گازی شما بهینه تر عمل کنند.
  • تعمیرات به موقع کولر گازی می‌تواند بهبود کیفیت هوای داخلی را به ارمغان آورد. با تعمیر کولر گازی و جلوگیری از احتمال نشت گاز، میزان آلودگی هوا در محیط‌های داخلی کاهش یافته و کیفیت هوای تنفسی بهبود می‌یابد.
  • در آخر می‌توان به این مورد اشاره کرد که شما با سرویس به موقع دستگاه خود باعث می‌شوید تا از خرابی های پرهزینه تر جلوگیری نمایید، گاها خرابی های بزرگ و پرهزینه از یک سهل انگاری در مورد یک مشکل بسیار کوچک به وجود می‌آیند.

راه‌ حل‌ های خانگی برای تعمیر کولر گازی

اگر کولر گازی شما دچار ایراد شده است می‌توانید قبل از خبر کردن تعمیر کار و بررسی هزینه تعمیر کولر گازی خود برخی موارد را بررسی نمایید.

1. کاهش هزینه تعمیر کولر گازی با تمیز کردن فیلترهای هوا

اگر کولر گازی شما کارایی کمی دارد و هوای تولید شده به ندرت خنک است، احتمالاً فیلترهای هوا کثیف شده‌اند.
فیلترهای هوا در کولر گازی برای حذف ذرات گرد و خاک و تمیز کردن هوا استفاده می‌شوند و در نتیجه آن‌ها کثیف می‌شوند.

شستشوی فیلتر های کولر گازیشما می‌توانید فیلترهای هوا را بیرون بیاورید و با آب و مایع ظرفشویی تمیز کنید، بعد از تمیز کردن، فیلترها را خشک کنید و به محل قبلی آن‌ها برگردانید.
گاها این کار باعث می‌شود تا هزینه تعمیر کولر گازی شما کاهش یابد یا به حداقل خود برسد.

2. بررسی اتصالات برق

اگر کولر گازی شما روشن نمی‌شود یا اصلاً کار نمی‌کند، احتمالاً مشکلات برقی دارد. این مشکلات ممکن است به علت اتصالات برقی مرتبط با کولر گازی باشد. برای رفع این مشکل، اتصالات برقی کولر گازی را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات به درستی انجام شده‌اند. همچنین، ممکن است کابل برق کولر گازی آسیب دیده باشد، در این صورت باید کابل را تعمیر یا تعویض کنید.

3. بررسی نشت گاز

یکی از مشکلات جدی کولر گازی، نشت گاز است.
اگر بوی عجیبی از کولر گازی می‌آید و یا گاز ممبرد در کولر گازی کم شده است، احتمال نشت گاز وجود دارد.
نشت گاز یک مشکل جدی است که نیاز به تعمیر کولر گازی به شکل فوری و اضطراری دارد. اگر احتمال نشت گاز وجود دارد، باید فوراً اقدامات لازم جهت بیرون کردن گاز از منزل خود را انجام داده و تا زمان رسیدن تعمیرکار حرفه‌ای، از استفاده از کولر گازی خودداری کنید، چرا که گاز موجود در کولر گازی میتواند دچار مسمومیت افراد خانواده شود.

انتخاب بهترین خدمات تعمیر کولر گازی

هنگام انتخاب خدمات تعمیر کولر گازی، باید به چند معیار کلیدی توجه کنید تا بهترین خدمات را دریافت کنید. این معیارها عبارتند از:

1. تجربه

تجربه تعمیرکاران و متخصصان کولر گازی بسیار حائز اهمیت است. تعمیرکاران با تجربه می‌توانند مشکلات کولر گازی را به راحتی شناسایی کنند و تعمیرات لازم را انجام دهند، ما نیز در نادین سرویس سعی کرده ایم تا از مجرب ترین نیرو های خدماتی با سابقه کار بالا استفاده نماییم تا مشتریان خود را راضی نگه داریم.

 

2. نظرات مشتریان

نظرات مشتریان و افرادی که قبلاً از خدمات تعمیرکاران استفاده کرده‌اند، می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات بیشتری در مورد کیفیت خدمات آن‌ها بدست آورید.

3. مجوزها و گواهینامه‌ها

اطمینان حاصل کنید که تعمیرکاران دارای مجوزها و گواهینامه‌های لازم برای انجام تعمیرات هستند. این مجوزها و گواهینامه‌ها نشان‌دهنده تخصص و صلاحیت آن‌ها است.

4. قیمت :

نهایتاً، قیمت خدمات و هزینه تعمیر کولر گازی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه نمایید، هنگامی که شخص یا شرکتی هزینه تعمیر کولر گازی شما را بسیار پایین یا بسیار بالا اعلام می‌نماید باید حتما از شرکت های معتبر خدماتی نیز استعلام قیمت بگیرید، ما در نادین سرویس تلاش میکنیم تا با دریافت کمترین هزینه ممکن و بهترین خدمات رضایت شما عزیزان را جلب نماییم.

خدمات نادین سرویس

در شرکت نادین سرویس ما سعی میکنیم تا تمامی خدمات ممکن مربوط به کولر گازی را به شما ارائه دهیم و در این بخش نیز میخواهیم نگاهی به برخی از این موارد بیندازیم.

تعمیر کولر گازی جنرال

یکی از برند هایی که شرکت ما تعمیرات آن را بر عهده میگیرد برند جنرال می‌باشد.
کولرهای گازی جنرال از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کولرهای موجود در بازار ایران هستند، این کولرها به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب، مشتریان زیادی دارند.
در نادین سرویس ما برای هر بخش متخصصین متفاوتی داریم به شکلی که ما برای تعمیر کولر گازی جنرال یا برند های دیگر متخصص مربوطه را به محل اعزام می نماییم.

تعمیر کولر گازی سامسونگ

از جمله محبوب ترین برند های موجود در بازار کولر های گازی برند سامسونگ است، کالا های این برند که از دسته محصولات نسبتا قیمت بالای بازار به حساب می‌آیند آیتم های جذابی دارند که شما را وادار به خرید میکنند. برای تعمیر کولر گازی سامسونگ نیز نادین سرویس دارای سرویس کاران با تجربه و مجربی می‌باشد که میتوانید به راحتی به آنها اعتماد کرده و کار خود را به دستشان بسپارید.

تعمیر کولر گازی ال جی

در کنار کولر گازی های سامسونگ، برند ال جی نیز از محبوب ترین برند های بازار به شمار می‌آید، ما نیز همچون دیگر برند های محبوب بازار تعمیر کولر گازی ال جی را نیز انجام می‌دهیم، این نکته را نیز فراموش نکنید که دستگاه شما با هر برندی نیازمند سرویس و تعمیر به موقع است و اگر در هنگام خرابی های کوچک دستگاه به عمد یا سهوا از تماس گرفتن با متخصصین صرف نظر کنید ممکن است در آینده مشکلات جدی تری برای دستگاه شما به وجود بیاید.

تعمیر کولر گازی در تهران

از آن جایی که دفتر اصلی تیم نادین سرویس در شهر تهران است، می‌توانید خدمات تعمیر کولر گازی خود در تهران را با خیال راحت به ما بسپارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به محل مورد نظر شما برای بررسی و تعمیر دستگاه اعزام شوند، مناطق فعالیت ما در شهر تهران دارای محدودیت خاصی نیست و کارشناسان ما قادر هستند در تمامی نقاط تهران خدمات را به شما عرضه کنند، در ضمن حتی در شهرستان ها نیز شما میتوانید از خدمات نادین سرویس بهره مند شوید.

تعمیر کولر گازی غرب تهران

همان طور که در بالا ذکر شده است، تیم نادین سرویس محدودیتی برای ارائه خدمات در مناطق مختلف تهران ندارد، در نتیجه شما میتوانید برای تعمیر کولر گازی در غرب تهران نیز با تیم نادین سرویس تماس بگیرید.
ما سعی میکنیم تا سرویس کارانی که به شما نزدیک تر هستند را در کوتاه ترین زمان ممکن به محل مورد نظر شما اعزام کنیم، سپس کارشناسان ما پس از رسیدن به محل شروع به بررسی و عیب یابی دستگاه شما میکنند و در نهایت سعی میکنند تا با اجرای راهکار های موجود و دریافت کمترین هزینه دستگاه شما را تعمیر نمایند.

تعمیر کولر گازی شرق تهران

از آنجایی که دفتر اصلی تیم نادین سرویس در شرقی ترین نقطه تهران است، در نتیجه برای ارائه خدمات تعمیر کولر گازی در شرق تهران کار برای ما بسیار آسان تر از باقی مناطق می‌باشد، هنگامی که شما در شرق تهران درخواست سرویس کار ثبت می‌نمایید، ما اولین سرویس کار خود را که مشغول به سرویس در دیگر منازل نباشد در کوتاه ترین زمان ممکن به خدمت شما می‌فرستیم.

حال بایید تا با هم نگاهی به سوالات شما بیندازیم

چه زمانی نیازمند تعمیر کولر گازی خود هستیم ؟
چه مواردی باعث خرابی کولر گازی میشود ؟
آیا راهی برای جلوگیری از خراب شدن کولر گازی وجود دارد ؟
تمامی موارد بالا سوالاتی است که ممکن است برای افرادی که دارای کولر گازی هستند پیش بیاید، در ادامه این مطلب ما سعی داریم تا توضیحات نسبتا جامعی در مورد این سوالات به شما ارائه دهیم.

چه زمانی نیازمند تعمیر کولر گازی خود هستیم ؟

معمولا زمانی که کولر گازی شما دچار مشکل جدی شده باشد، این مشکلات محسوس و قابل روئیت هستند، برای مثال دیگر مثل گذشته توانایی سرد کردن محل زندگی شما را ندارد.
اما گاها مشکلات به شکل های دیگری ظاهر می‌شود :

  • روشن نشدن کولر گازی
  • به وجود آمدن مشکل در پرتاب باد
  • نشتی کردن آب یا گاز از کولر گازی
  • خاموش نشدن کولر گازی
  • کمبود گاز در مخزن
  • و …

همه مواردی که در بالا گفته شد، خرابی هایی هستند که با چشم و در زمان مصرف قابل روئیت هستند، پس عملا زمانی که شما هر کدام از این مشکلات را مشاهده کردید، لازم است تا در اولین فرصت برای تعمیر کولر گازی خود اقدامات لازم را انجام داده و با یک مرکز تخصصی تماس حاصل نمایید.

چند مورد از دلایل روشن نشدن کولر گازی

در ابتدا باید بررسی کنید که مشکل از سمت کنترل دستگاه و یا برق منزل شما نباشد، اما اگر در ادامه و پس از بررسی این موارد مشکل همچنان پا برجا بود ممکن است بخاطر یکی از دلایل گفته شده در پایین نیازمند یک تعمیرکار برای تعمیر کولر گازی خود باشید.

  • ایراد در ترموستات
  • خرابی ترمیستور
  • انسداد و گرفتگی فیلتر هوا
  • گرفتگی لوله تخلیه آب
  • خرابی کمپرسور

 

برای تشخصی اینکه بدانیم کدام یک از موارد بالا برای دستگاه شما اتفاق افتاده است، در ابتدا باید کولر گازی مربوطه توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی شود و سپس اقدامات لازم جهت تعمیر کولر گازی شما صورت بگیرد، ما در نادین سرویس از بهترین و مجرب ترین نیرو های خدماتی و سرویسکار استفاده میکنیم تا بتوانیم مشکلات شما را در کوتاه ترین زمان ممکن تشخیص داده و سریعا رفع نماییم.

چگونه در پرتاب باد کولر گازی مشکل ایجاد می‌شود ؟

گاهی اوقات پیش می‌آید که پرتاب باد دستگاه شما با مشکل مواجه شود، این مشکل قطعا نیاز به تعمیر کولر گازی دارد و ممکن است در صورت سهل انگاری خرابی های دیگری نیز شامل حال دستگاه شما بشود، معمولا زمانی که کولر گازی شما باد را به خوبی پرتاب نمیکند یکی از موارد زیر اتفاق افتاده است.

  1. کثیفی فیلترهای هوا در دستگاه
  2. یخ زدگی کویل های اواپراتور دستگاه
  3. وجود مشکل در بلوور دستگاه

سعی میکنیم تا در مقالات بعدی به صورت مفصل تری راجع به این موارد صحبت کنیم.

چه مواردی باعث خرابی کولر گازی میشود ؟

یکی از موارد مهمی باعث ایجاد خرابی در کولر گازی می‌شود، این است که شما دستگاه خود را به صورت دوره ای و در زمان های مقرر شده توسط تعمیرکاران، سرویس نمیکنید. به همین دلیل زمانی که دستگاه شما دارای مشکلی بسیار کوچک است و شما به آن اهمیت نمیدهید و یا حتی متوجه آن نمی‌شوید، در طول مدت زمان این ایراد کوچک، مشکلات بزرگتر و هزینه های بالاتری را برای شما رقم خواهد زد.

از مواردی که بطور معمول باعث خرابی کولر گازی می‌شوند نیز میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ورود مبرد مایع به درون کمپرسور
  • ولتاژ ورودی ضعیف یا متغیر
  • کمبود گاز در سیستم
  • کثیف شدن کندانسور و عدم تغییر گاز
  • قرار گرفتن کولر در معرض تابش مستقیم آفتاب
  • و …

لازم به ذکر است که ممکن است هزاران مشکل دیگر برای کولر گازی شما رخ دهد، اما مواردی که شایع تر هستند و نیازمند تسریع در امر تعمیر کولر گازی شما است را می‌توانید در لیست موجود مطالعه نمایید.

آیا راهی برای جلوگیری از خراب شدن کولر گازی وجود دارد ؟

یکی از مهم ترین مواردی که باید آن را رعایت نمایید، این است که سرویس دستگاه خود را به موقع انجام دهید، که در بالاتر نیز به این نکته اشاره شد. از جمله موارد دیگری که باید به آن دقت داشته باشید، تمیز نگه داشتن دستگاه است، سعی کنید در صورتی که تخصصی در این زمینه دارید فیلتر های دستگاه خود را از آلودگی پاک کنید.

راهکار های جلوگیری از خرابی کولر گازی

دقت داشته باشید بر خلاف باور بسیاری از افراد، استفاده دائم از کولر گازی اصلا خوب نیست و اگر دستگاه شما به صورت شبانه روزی کار کند نه تنها باعث خرابی آن می‌شود، بلکه در کنار آن بهای برق مصرفی شما را به شدت افزایش می‌دهد.

یکی از نکات ظریف دیگری که باید به آن توجه نمایید این است که نباید در یک محیط به صورت همزمان از کولر های گازی و آبی استفاده کنید، چرا که کولر های آبی رطوبت ایجاد میکنند، اما عملکرد کولر های گازی برعکس بوده و با از بین بردن رطوبت محیط باعث خنک شدن فضای اطراف می‌‎شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *