نادین سرویس

نادین سرویس

تعمیرات اسپیلت و پکیج

تلفن تماس

021-77343363

آدرس دفتر ما

تهران - تهرانپارس

 

سبد خرید

علائم کمبود گاز کولر گازی

علائم کمبود گاز کولر گازی
324
1402-06-18
نادین سرویس

در روز های گرم تابستانی تنها وسیله ای که میتواند به خوبی محیط را خنک کند کولر گازی میباشد، اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که اگر علائم کمبود گاز کولر گازی را مشاهده کردید، سریعا با مجموعه نادین سرویس تماس حاصل نمایید تا با یک تکنسین برای انجام کار شما هماهنگی صورت بگیرد، سپس تعمیرکار ما در اسرع وقت برای شارژ کولر گازی شما و رفع نشتی آن به محل اعزام خواهد گردید.

حال در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که علائم کمبود گاز کولر گازی چه مواردی هستند.

خنک نکردن اولین مورد از علائم کمبود گاز کولر گازی

اولین و واضح ترین موردی که میتوان به آن اشاره نمود، خنک نکردن محیط توسط کولر گازی میباشد، در این مواقع اگر تنظیمات دستگاه به درستی صورت گرفته باشد قطعا مشکل خنک نکردن اسپیلت به دلیل کمبود یا عدم وجود گاز در کولر گازی میباشد.

در این مواقع بهترین کار در مرحله اول خاموش کردن دستگاه است.
زیرا استفاده از اسپیلت بدون گاز ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به دستگاه وارد نماید.
سپس سریعا با نادین سرویس جهت اعزام تکنسین به محل زندگی شما تماس بگیرید.

بوی بد کولر گازی

 

یکی دیگر از مواردی که به هنگام نشتی گاز بسیار واضح است، بود بد میباشد.
هنگامی که کولر گازی شما با مشکل نشتی گاز مواجه میشود ممکن است که شما احساس کنید که در خانه بوی بدی به مشام میرسد، این بوی بد بر اثر پخش شدن گاز مبرد در فضای خانه است، از طرفی این گاز سمی بوده و میتواند شما را مسموم کند، پس بهترین راه در این مواقع این است که ابتدا کولر گازی خود را خاموش نمایید و سپس درب و پنجره ها را جهت خارج شدن گاز از داخل خانه باز کنید.

از کار افتادن سنسورها یکی دیگر از علائم کمبود گاز کولر گازی

برخی از کولر های گازی دارای سنسور هایی هستند که به کمک آن سنسور ها قادر هستند تا باد را مستقیما به طرف فرد انتقال دهند، اما در هنگامی که اسپیلت دچار افت گاز شده و یا گاز خود را به طور کامل از دست داده است، این سنسور ها یا به طور کامل عمل نکرده و یا اینکه دیگر مثل قبل کار نمیکنند.

در نتیجه از کار افتادن و درست کار نکردن سنسور ها را میتوان یکی دیگر از علائم کمبود گاز کولر گازی دانست که نیاز به دانش فنی یک تکنسین ماهر دارد.

شارژ گاز کولر گازی

از کار افتادن قطعات و اتصالات

در برخی از مواقع یکی از علائم کمبود گاز کولر گازی میتواند از کار افتادن یا صحیح کار نکردن برخی از قطعات کولر گازی باشد، چرا که به هنگام کم شدن گاز یا خالی شدن کامل آن بخش های مختلف ممکن است دچار اختلال شوند و به درستی کار نکنند.
این مورد را میتوان به عنوان یکی از موارد نادر در بین علائم کمبود گاز کولر گازی به شمار آورد.

معمولا در شرایط عادی اکثر افراد از روی باد گرمی که از کولر گازی خارج میشود، متوجه میشوند که اسپیلت آنها با مشکل مواجه شده و نیازمند شارژ گاز کولر گازی هستند.

یخ زدگی لوله یا یونیت خارجی

از دیگر علائمی که میتواند به وضوح نشان دهنده کمبود گاز و یا تخلیه شدن کامل آن از کولر گازی شود، یخ زدن یونیت خارجی دستگاه و یا لوله های آن است، هنگامی که احساس میکنید کولر گازی شما همانند قبل فضای منزل یا اداره شما را خنک نمیکند میتوانید نگاهی به یونیت خارجی آن انداخته و مطمئن شوید که یخ نزده باشد.
در صورتی که لوله های دستگاه یخ بزنند از عبور هوا جلوگیری شده و ممکن است دستگاه با مشکلات بیشتری مواجه شود.

افزایش مصرف برق

در صورتی که مخزن گاز کولر اسپلیت خالی باشد، تنها چیزی که از دهانه خروجی آن خارج می‌شود، هوای معمولی با دمای محیط است. این هوا تفاوت چندانی با هوای خروجی یک پنکه معمولی ندارد و قادر به خنک کردن فضا نیست.

در این حالت شما مجبور می‌شوید برای ایجاد حس خنکی، دمش کولر اسپلیت را افزایش دهید. اما افزایش دمش باعث مصرف بیشتر برق و افزایش هزینه‌های ماهانه شما خواهد شد. پس اگر متوجه شدید قبض برق شما ناگهان بیش از حد معمول افزایش یافته است، به احتمال زیاد مخزن گاز کولر اسپلیت شما خالی یا نیمه خالی است.

پس حتما میزان گاز کولر اسپلیت را بررسی کنید و در صورت نیاز، نسبت به تعویض یا پر کردن مجدد مخزن اقدام نمایید. گاهی اوقات نشتی گاز نیز منجر به تخلیه تدریجی مخزن می‌شود، بنابراین بررسی وضعیت اتصالات و لوله‌ها نیز ضروری است. با پر نگه داشتن مخزن گاز و رفع ایرادات احتمالی، می‌توانید از عملکرد بهینه کولر اسپلیت بهره‌مند شوید و هزینه‌های برق مصرفی را کاهش دهید.

افزایش صدا

از دیگر علائم کمبود گاز کولر گازی میتوان به افزایش صدا یا صدا های عجیب اشاره نمود.
افزایش غیرعادی صدای کارکرد یکی از نشانه‌های اولیه است که نباید به سادگی از آن چشم‌پوشی کرد.

در صورت بروز چنین مشکلی، توصیه می‌شود بلافاصله با یک متخصص تعمیرات در نادین سرویس تماس گرفته و اقدامات لازم را انجام دهید. زیرا خالی ماندن طولانی‌مدت مخزن گاز، باعث آسیب‌دیدگی قطعات حساس و گران‌قیمتی همچون کمپرسور، کویل و موتور می‌گردد.

هرچند کمبود موقت گاز برای مدت کوتاهی مشکل‌ساز نخواهد بود، اما خالی ماندن بیش از یک هفته می‌تواند منجر به افت قابل توجه خنک‌کنندگی، عملکرد نامناسب سنسورها، ایجاد اختلال در سیستم برقی و در نهایت سوختن کویل یا اعمال فشار بیش از حد به موتور شود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شده است تا به تمامی نکاتی که ممکن است از طریق آن متوجه نشتی کولر گازی خود شوید اشاره شود، پس سعی کنید در هر شرایطی که کولر گازی شما با هر یک از موارد ذکر شده همخوانی داشت سریعا با نادین سرویس تماس بگیرید تا در اسرع وقت جهت سرویس و شارژ گاز کولر گازی شما اقدامات لازم صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *