نادین سرویس

نادین سرویس

تعمیرات اسپیلت و پکیج

تلفن تماس

021-77343363

آدرس دفتر ما

تهران - تهرانپارس

 

سبد خرید

کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور آنالوگ

کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور آنالوگ
349
1402-07-01
نادین سرویس

در این مطلب قصد داریم که به بررسی کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور آنالوگ بپردازیم. همچنین، ما قصد داریم تحلیل کنیم که هر یک از این خطاها به چه علتی در مدل‌های آنالوگ ظاهر می‌شوند و چه اقداماتی نیاز است تا این خطاها برطرف شوند و دستگاه به عملکرد اولیه‌اش بازگردد، در نتیجه شما به عنوان یک دارنده پکیج ایران رادیاتور و یا یک تکنسین میتوانید برای عیب یابی دستگاه خود از این راهنما استفاده نمایید و از اطلاعات موجود در آن بهره مند شوید.

برد موجود در پیکج ها به شکلی برنامه نویسی شده است که اگر در عملکرد های مختلف دستگاه مشکلاتی به وجود آمد، ارور هایی را ارسال کرده و بتواند به شکل حدودی مشخص کند که ایراد به کدام بخش دستگاه مربوط میشود، در نتیجه کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور آنالوگ همانند یک کد برنامه نویسی بوده که به هنگام عملکرد اشتباه ارور ها را به نمایش میگذارد

رایج ترین کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور آنالوگ

همان‌گونه که اطلاع دارید،پکیج های دیواری گاهی اوقات با مشکلاتی مواجه می‌شوند که به عملکرد آن‌ها آسیب می‌زند.
در این مواقع، این پکیج ها از طریق برد با نمایش کد خطا های خاصی مکان وعلت مشکل را مشخص می‌کنند تا شما بتوانید علت خطا را تشخیص داده و رفع آن کنید.

پکیج‌های ایران رادیاتور به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند که هر کدام به روشی متفاوت ارورها را نمایش می‌دهند.
کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور آنالوگ به این صورت است که چراغ‌های روی برد الکترونیکی با چشمک زدن ارور را اعلام می‌کنند نکته مهم این است که چراغ ها در حالت عادی روشن هستند اما در هنگام بروز مشکل به شکل چشمک زن در می‌آیند. اما کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور دیجیتال ، به صورت ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند مانند E01 که E به معنای Error است.

بنابراین برای اینکه بتوانید پکیج خود را به درستی عیب یابی کنی بهتر است تا به طور کامل از مدل آن اطلاعات کافی را کسب نمایید و به بررسی ارور هایی که از سمت دستگاه به شما نمایش داده میشود بپردازید، توصیه ما این است که برای اطمینان حاصل نمودن از مشکلی که حس میکنید در دستگاه شما وجود دارد حتما از متخصصین و تکنسین های مجرب نادین سرویس استفاده نمایید.

در ادامه این مطلب میخواهیم با کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور در مدل های آنالوگ آشنا شویم و بدانیم که نحوه رفع آنها به چه صورت میباشد:

کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور در مدل های آنالوگ

خطای ۴۰ ۳۰

هنگامی که ارتباط قطعات با برد اصلی مدار پکیج گرمایشی دچار مشکل می‌شود، ارور 30 یا 40 در پکیج‌های ایران رادیاتور ظاهر می‌شود.
این ارورها نمایانگر مشکلاتی در اتصالات و ارتباطات بین قطعات مختلف دستگاه هستند.
برای رفع این خطا از بین کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور آنالوگ میتوانید راه کار های زیر را پیگیری نمایید:

1. بررسی اتصالات با آمپرمتر و فازمتر:

ابتدا باید تمام اتصالات و کابل‌های بین قطعات دستگاه را با دقت بررسی کنید. از آمپرمتر برای اندازه‌گیری جریان الکتریکی و از فازمتر برای اندازه‌گیری ولتاژ استفاده کنید. با این اطلاعات، مشکلات در اتصالات را شناسایی کنید.

2. تعمیر یا تعویض قطعات معیوب:

هر گونه قطعه‌ای که دچار مشکل یا خرابی باشد، باید تعمیر یا تعویض شود. این شامل کابل‌ها، اتصالات، سوکت‌ها و دیگر قطعات مرتبط با ارتباط بین قطعات می‌شود.

3. راه‌اندازی مجدد دستگاه:

پس از انجام تعمیرات و تعویض قطعات معیوب، دستگاه را مجدداً راه‌اندازی کنید و مطمئن شوید که هیچ ارور 30 یا 40 دیگری ظاهر نمی‌شود.

با انجام این مراحل و نظارت دقیق بر ارتباطات و اتصالات دستگاه گرمایشی، می‌توانید از بروز ارورهای 30 و 40 در بین کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور آنالوگ جلوگیری کرده و عملکرد بهتری از دستگاه خود انتظار داشته باشید.

خطای ۴۰ ۶۰ ۷۰

گاهی اوقات ممکن است که فن پرشر خاموش باشد و اما در همان زمان سوئیچ دود پیکج وصل باشد، در این صورت است که، ارورهای ۴۰، ۶۰ و ۷۰ در بین کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور آنالوگ احتمال وقوع دارد. این اشکالات معمولاً به خرابی رله برد و پرشر سوئیچ برمی‌گردند. در اینجا، می‌توانید با تعویض رله برد و پرشر، مشکل را برطرف کنید.

علت بروز این مشکلات ممکن است به عوامل مختلفی برگردد:

– خرابی رله برد:

رله برد در سیستم پکیج گرمایشی یک قطعه مهم است که وظیفه کنترل فن پرشر را دارد. اگر این رله برد خراب شود، فن پرشر به درستی کار نمی‌کند و ارورهای ۴۰، ۶۰ و ۷۰ نمایش داده می‌شوند.

– مشکل در پرشر سوئیچ:

پرشر سوئیچ نیز نقش مهمی در کنترل فن پرشر ایفا می‌کند. اگر پرشر سوئیچ خراب یا ناسالم باشد، ممکن است فن پرشر به درستی عمل نکند و ارورهای مذکور را نمایش دهد.

خطای ۴۰ ۶۰ ۸۰

ارور ۴۰، ۶۰، و ۸۰ در پکیج‌های گرمایشی ایران رادیاتور نشانگر مشکلات مختلفی می‌باشند. این مشکلات ممکن است به علت مسائل مختلفی از جمله عدم صحت عملکرد فن، خرابی پرشر، یا انسداد مسیر دودکش به وقوع بپیوندند.

برای رفع این مشکلات، اقدامات مختلفی انجام می‌شود که به شرح زیر است:

– فن و پرشر دستگاه را بررسی نموده و در صورت لزوم این قطعات را تعمیر و یا تعویض نمایید تا مشکل برطرف شود.
– این ارور همچنین میتواند نشان‌دهنده انسداد مسیر دودکش است که می‌تواند به دلایل متفاوتی از جمله کثیفی و رسوبات در مسیر دودکش ایجاد شود.برای رفع این مشکل، مسیر دودکش را بررسی و تمیز کرده و همچنین سیستم دودکش را مورد بازبینی قرار دهید.

خطای ۴۰ ۷۰ ۸۰

زمانی که دمای پکیج از نظر NTC در حد طبیعی قرار دارد، اما از نظر کلید حرارتی اینگونه نیست و بالا به نظر میرسد، ارور ۴۰ ۷۰ ۸۰ از میان کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور آنالوگ بر روی دستگاه ظاهر می‌شود. عوامل مختلفی ممکن است باعث بروز این نوع از ارور شوند. برخی از این عوامل شامل خرابی NTC، تجمع رسوب در دستگاه و … می‌باشند. با انجام عملیات رسوب‌زدایی و تعویض NTC، مشکل دستگاه به طور کامل رفع می‌شود.

خطای ۴۰ ۸۰

با نمایش این ارور، شما می‌توانید تشخیص دهید که سنسور دود در دستگاه فعال شده است. برای رفع این خطا از بین کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور آنالوگ و بهبود عملکرد دستگاه، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. بررسی مسیر خروج دود: ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که مسیر خروج دود از دستگاه به درستی باز است و هیچ مانعی وجود ندارد. اگر مسیر دودکش بسته یا مسدود شده باشد، این می‌تواند باعث فعال شدن سنسور دود شود.
  2. بررسی دودکش و کلاهک آن: مطمئن شوید که دودکش و کلاهک آن تمیز و بدون خرابی هستند. اگر دودکش کثیف یا خراب باشد، احتمالاً انسدادی ایجاد شده که باعث فعال شدن سنسور دود می‌شود.
  3. تعویض ترموستات دود: اگر مسائل فوق برطرف شده و ارور همچنان ادامه داشته باشد، می‌توانید ترموستات دود را تعویض کنید. ترموستات دود یکی از عوامل کنترل دود و اطمینان از احتراق صحیح است. تعویض آن ممکن است به رفع ارور کمک کند.

خطای ۴۰ ۷۰

این مشکل نمایانگر نقص در تامین آب داخل مدار گرمایش پکیج ایران رادیاتور می‌باشد. برای رفع این مشکل و جلوگیری از به وجود آمدن این کد در بین کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور آنالوگ ، ابتدا می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. باز کردن شیرپرکن: ابتدا، شیرپرکن دستگاه را باز کنید تا مدار گرمایش به طور کامل با آب پر شود. این کار می‌تواند مشکل کمبود آب را حل کند.
  2. تنظیم فشار: فشار دستگاه را به مقدار مناسب، که معمولاً 1 بار است، تنظیم کنید. این کار باعث می‌شود که دستگاه به درستی عمل کند و از بروز ارورهای مرتبط با فشار جلوگیری شود.

اگر با انجام این اقدامات هنوز ارور 40 70 نمایش داده می‌شود، ممکن است پرشر سوئیچ دچار مشکل شده باشد. در این صورت، تعویض پرشر سوئیچ را در نظر بگیرید.

خطای ۵۰ ۶۰

هنگامی که NTC دستگاه با مشکل اتصال کوتاه مواجه شده، ممکن است که پکیج شما این ارور را از خود به نمایش بگذارد، در این صورت تنها راه این است که NTC را تعویض کنید تا مشکل به صورت کامل برطرف شود.

خطای ۵۰ ۸۰

این ارور نیز از دسته ارور هایی میباشد که به خرابی های مربوط به NTC اشاره میکند، زمانی ما شاهد به وجود آمدن این ارور خواهیم بود که سنسور NTC باز بماند و در این صورت تنها راه ما تعویض آن است.

خطای ۶۰ ۷۰

این پیام نمایشی از عملکرد فعال بودن سیستم ضد یخ است.سیستم ضد یخ در پکیج‌های گرمایشی نقش مهمی ایفا می‌کند. در صورتی که دمای محیط به حدی پایین برود که امکان یخ زدن لوله ها و رادیاتور وجود داشته باشد، این سیستم به صورت خودکار فعال می‌شود تا جلوگیری از خرابی‌های ناشی از یخ زدگی کرده و عملکرد گرمایشی سیستم را تضمین کند.

توصیه میشود به هنگامی که با این خطا یا دیگر کد خطاهای پیکج ایران رادیاتور آنالوگ مواجه شدید سریعا با سرویس کاران ما در شرکت نادین سرویس تماس حاصل نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت جهت رفع مشکل دستگاه شما به محل اعزام شوند.

خطای ۷۰ ۸۰

وقتی که در پکیج ایران رادیاتور، شعله ایجاد نمی‌شود، ارور‌های ۸۰ و ۷۰ نمایش داده می‌شوند که نیاز به توجه و تعمق دارند. دلایل این ارورها ممکن است متنوع باشند و از خرابی جزئی یا عمده‌ترین مسائل مربوط به سیستم شامل خرابی جرقه زن، قطعی گاز، یا خرابی در تشخیص شعله می‌تواند باشد.

برای رفع این ارورها و بهبود عملکرد دستگاه، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. بررسی وضعیت گاز:
ابتدا مطمئن شوید که گاز به دستگاه وارد می‌شود و همچنین تامین گاز فعال است. اگر در این مرحله مشکلی وجود دارد، باید به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا خرابی قطعی گاز را بررسی و تعمیر نماید.

2. بررسی جرقه زن:
اگر ورودی گاز به حالت نرمال است، باید جرقه زن را بررسی کنید. در صورتی که این قطعه خراب یا کار نمی‌کند، باید تعویض شود. این عملیات باید توسط تعمیرکار ماهر انجام شود.

3. بررسی سایر قسمت‌ها:
اگر همچنان ارور ۸۰ یا ۷۰ باقی مانده و مشکلی در قطعات مذکور تشخیص داده نشده، باید سایر قسمت‌ها و قطعات دستگاه از جمله تشخیص شعله بررسی شوند. این بررسی بهتر است توسط تعمیرکاران تخصصی انجام شود.

خطای ۸۰

زمانی که دمای دستگاه به بیش از ۱۵۰ درجه سانتیگراد افزایش یابد، ارور ۸۰ در بین کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور آنالوگ نمایش داده می‌شود. این ارور ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد که شامل خرابی کلید حد، خرابی پمپ و افزایش ارتفاع شعله می‌شود.

علت اصلی این ارور معمولاً افزایش ناگهانی دما در دستگاه است که می‌تواند به طور موقت عملکرد نادرستی را ایجاد کند. برای رفع این ارور و از بین بردن آن، می‌توانید به روش‌های زیر عمل کنید:

  1. تعویض کلید حد: اگر کلید حد دچار خرابی شده باشد، باید آن را تعویض کنید. این کلید مسئول کنترل دما در دستگاه است و در صورت خرابی ممکن است دمای دستگاه به طور ناگهانی افزایش یابد.
  2. بررسی پمپ: پمپ آب نیز می‌تواند مشکل ساز شود. اگر پمپ دچار خرابی شده باشد، عملکرد مناسبی نخواهد داشت و ممکن است دما به صورت نادرستی افزایش یابد. در این صورت، پمپ آب را تعویض کنید.
  3. کنترل ارتفاع شعله: افزایش ارتفاع شعله نیز می‌تواند این ارور را ایجاد کند. برای رفع این مشکل، باید ارتفاع شعله را کنترل کرده و در صورت لزوم تنظیمات آن را تغییر دهید.
  4. شستشو و روسوب زدایی: اگر دستگاه به صورت منظم شستشو و روسوب زدایی نشده باشد، ممکن است رسوبات و آلاینده‌ها دمای دستگاه را افزایش دهند. بنابراین، پس از شستشو و روسوب زدایی دستگاه، ممکن است این ارور برطرف شود.

خطای ۷۰

این کد خطا در بین کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور آنالوگ نشانه این است که دمای دستگاه بین اعداد 89 الی 150 متغیر است، بهترین راهی که برای رفع این ارور به شما پیشنهاد میکنیم این است که پکیج خود را به کمک یک تکنسین و تعمیر کار ماهر رسوب زدایی کنید تا مشکل به صورت کامل برطرف شود.

سخن پایانی:
ارور های ذکر شده در این مطلب از کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور آنالوگ می‌باشد، اما اگر شما به دنبال بررسی و شناسایی کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور دیجیتال هستید میتوانید به مقاله قبلی ما رجوع کرده و از راهنمای ما استفاده نمایید.
شما نیز میتوانید برای رفع ارور های موجود در پکیج خود با نادین سرویس تماس حاصل نمایید تا تیم نادین سرویس در اسرع وقت تکنسین های خود را به محل مورد نظر شما اعزام نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *