نادین سرویس

نادین سرویس

تعمیرات اسپیلت و پکیج

تلفن تماس

021-77343363

آدرس دفتر ما

تهران - تهرانپارس

 

سبد خرید

گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری
218
1402-11-02
نادین سرویس

ممکن است که پس از هواگیری کردن شوفاژ خود همچنان مشاهده نمایید که شوفاژ دیگر مثل سابق گرم نمیشود، در این مقاله ما قصد داریم تا به بررسی دقیق دلیل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری بپردازیم و ببینیم کدام راهکار ها میتوانند این مشکلات را برای ما رفع و رجوع نمایند.

دلیل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

اگر بعد از هواگیری شوفاژها متوجه شدید که همچنان سرد هستند، باید به دنبال دلایل زیر باشید:

  • کم بودن فشار بار پکیج
  • بسته بودن شیرهای زیر پکیج
  • بسته بودن شیرهای بالا و پایین رادیاتورها
  • معیوب بودن پمپ سیرکولاسیون در پکیج های تک مبدل
  • سوختن شیر موتوری
  • کثیف بودن توری صافی برگشت
  • گرفتگی در مدار گرمایش
  • یکسره شدن فلورگلاتور یا فلوسوئیچ

اولین مرحله برای شناسایی علت سرد بودن شوفاژ

در اولین مرحله، از تنظیم بودن فشار بار پکیج روی 1/5 اطمینان حاصل کنید. اگر فشار بار کمتر از این مقدار باشد، گردش آب در مدار گرمایش به درستی انجام نمی‌شود و شوفاژها گرم نمی‌شوند. برای تنظیم فشار بار، شیر پرکن زیر پکیج را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا فشار بار به 1/5 برسد.

اگر فشار بار پکیج در حد نرمال است، باید شیرهای زیر پکیج را بررسی کنید. اگر این شیرها بسته باشند، آب از مدار گرمایش خارج می‌شود و شوفاژها گرم نمی‌شوند.

اگر شیرهای زیر پکیج نیز باز هستند، باید شیرهای بالا و پایین رادیاتورها را بررسی کنید. اگر این شیرها بسته باشند، آب به رادیاتورها نمی‌رسد و شوفاژها گرم نمی‌شوند.

اگر شیرهای بالا و پایین رادیاتورها نیز باز هستند، باید به سراغ سایر دلایل احتمالی بروید.

معیوب بودن پمپ سیرکولاسیون

پمپ سیرکولاسیون وظیفه گردش آب در مدار گرمایش را بر عهده دارد. اگر این پمپ معیوب باشد، آب در مدار گرمایش به درستی گردش نمی‌کند و شوفاژها گرم نمی‌شوند.
این مورد را میتوان به عنوان یکی از فنی ترین دلیل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری نامگذاری کرد.

سوختن شیر موتوری

شیر موتوری در پکیج های دو مبدل وظیفه کنترل جریان آب را بر عهده دارد. اگر این شیر بسوزد، آب به رادیاتورها نمی‌رسد و شوفاژها گرم نمی‌شوند.

کثیف بودن توری صافی برگشت

توری صافی برگشت در مسیر برگشت آب از رادیاتورها قرار دارد. اگر این توری کثیف شود، جریان آب در مدار گرمایش کاهش می‌یابد و شوفاژها گرم نمی‌شوند.
به همین راحتی کثیف بودن یک توری صافی میتواند دلیل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری باشد و شما را درگیر نماید.

گرفتگی در مدار گرمایش

وجود رسوب یا گرفتگی در مدار گرمایش نیز می‌تواند باعث گرم نشدن شوفاژها شود. برای رفع این مشکل، باید مدار گرمایش را رسوب زدایی کنید.

یکسره شدن فلورگلاتور یا فلوسوئیچ

فلورگلاتور و فلوسوئیچ در پکیج وظیفه کنترل جریان آب را بر عهده دارند. اگر این قطعات یکسره شوند، آب به رادیاتورها نمی‌رسد و شوفاژها گرم نمی‌شوند.

نکات مهم

  • همیشه قبل از هواگیری شوفاژها، پکیج را خاموش کنید.
  • بعد از هواگیری شوفاژها، فشار بار پکیج را روی 1/5 تنظیم کنید.
  • اگر پکیج آب مصرفی را گرم نمی‌کند، باید به دنبال علت روشن نشدن پکیج باشید..

بهترین راه برای رفع دلیل گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری چیست ؟

به شما توصیه میکنیم که به جای سر و کله زدن با شوفاژ و پکیج دیواری خود بدون حضور یک تکنیسن بپرهیزید و سعی کنید برای انجام این کار حتما با یک تعمیرکار ماهر تماس حاصل نمایید، تیم نادین سرویس با بیش از 15 سال سابقه در زمینه تعمیرات پکیج در سراسر روز های هفته و به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به شما بوده و شما میتوانید تنها با یک تماس از مشاوره رایگان ما در نایدن سرویس بهره مند شوید.

چرا نادین سرویس

تیم نادین سرویس با بهره گیری از مجرب ترین نیرو های موجود در بازار و نیرو هایی که توسط خود شرکت پرورش یافته اند در حدود 15 سال است که تلاش میکند تا بهترین خدمات را با کمترین هزینه ممکن به شما ارائه دهد، از این رو شما نیز اگر نیازمند خدمات تعمیر پکیج، سرویس پکیج و… هستید میتوانید تنها با یک تماس این کار را انجام دهید و یا از طریق وب اپلیکیشن راه چاره سفارش خود را ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *