نادین سرویس

نادین سرویس

تعمیرات اسپیلت و پکیج

تلفن تماس

021-77343363

آدرس دفتر ما

تهران - تهرانپارس

 

سبد خرید

علت خاموش نشدن پکیج

علت خاموش نشدن پکیج
357
1402-08-22
نادین سرویس

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران پکیج های دیواری با آن دست و پنجه نرم میکنند و ممکن است در فصول مختلف سال و به دلایل گوناگون اتفاق بیفتد، یکسره کار کردن پکیج است که در این شرایط معمولا افراد به دنبال علت خاموش نشدن پکیج خود گشته و سعی در رفع مشکل دارند، بهترین راه در هنگام بروز این مشکل و یا مشکلات دیگر این است که با مرکز تخصصی تعمیرات نادین سرویس تماس گرفته و از مشاورین ما درخواست مشاوره رایگان جهت عیب یابی و در نهایت رفع ایراد محصول بنمایید.

علت خاموش نشدن پکیج

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید مواردی مورد بررسی قرار بگیرند، که یکی از مهم ترین آنها فصلی است که در آن قرار داریم.

در فصل تابستان:

در این فصل، پکیج در حال استندبای یا خاموش است.
با باز کردن شیر آبگرم، فلوسویچ یا فلومتر به برد کنترل اعلام می‌کند که آب باز شده و پکیج شروع به کار می‌کند.

در فصل تابستان بعد از باز کردن شیر آب پکیج شروع به کار می کند و به محض بستن شیر آبگرم ابتدا شعله دستگاه قطع می‌شود و پس از مدتی نیز پمپ و فن پکیج خاموش می‌شود.

گاهی پیش می‌آید که شما شیر آب خود را بسته نگه داشته اید اما با این حال پکیج شما در حال کار کردن است یا به عبارتی چراغ های موجود بر روی آن اینطور نمایش می دهند که شما در حال مصرف آب گرم میباشید.

در این حالت احتمالا قطعه هایی که وظیفه اعلام باز بودن شیر را دارند درگیر شده اند و یا مشکل دارند، مشکل هر کدام از این موارد که باشد نیازمند بررسی فوری یک تعمیر کار است، پس بهتر است تا در اولین فرصت با همکاران ما تماس حاصل نمایید تا بتوانیم بررسی کنیم که علت خاموش نشدن پکیج شما چیست.

در فصل زمستان:

در این فصل، پمپ پکیج به صورت یکسره در حال فعالیت است و سیستم گرمایش رادیاتورها را گرم می‌کند در نتیجه علت خاموش نشدن پکیج واضح است.
اگر رادیاتورها به مدت طولانی روشن باشند و سپس سرد شوند، احتمالاً برد کنترل به شیر موتوری دستور می‌دهد که مسیر رادیاتورها را ببندد، که این موضوع می‌تواند باعث سردی رادیاتورها شود، معمولا این اتفاق زمانی رخ میدهد که شما در یک بازه زمانی طولانی مدت از آب گرم استفاده نمایید و باعث سرد شدن رادیاتور ها شوید.

عملا در فصل سرما به صورت دائم کار کردن پکیج را نمیتوان به پای مشکل فنی گذاشت و در بسیاری از این موارد علت خاموش نشدن پکیج تنها به دلیل عملکرد صحیح آن در جهت گرم کردن فضای خانه است.

راه حل‌های رفع مشکل خاموش نشدن پکیج

حل مسائل مرتبط با خاموش نشدن پکیج نیازمند شناخت دقیق علت و اعمال رویه‌های صحیح است، در نتیجه وقتی در مرحله اول پس از بررسی اینکه در چه فصلی هستیم و پکیج ما در چه شرایطی خاموش نمیشود به پاسخ هایی رسیدیم که متوجه شدیم علت خاموش نشدن پکیج ما خرابی آن است بهتر است تا به سراغ راه حل هایی جهت سرویس و یا تعمیر پکیج خود برویم.

دلایل و راه حل های فصل تابستان

  • تعیین وضعیت تابستانی : ابتدا باید اطمینان حاصل نمایید که پکیج خود را بر روی حالت تابستانی تنظیم کرده اید و دستگاه شما فقط در شرایطی روشن خواهد شد که شما نیازمند آب گرم باشید، در غیر این صورت پکیج شما دچار مشکل خواهد شد.
  • بررسی قطعات مربوطه : ممکن است قطعاتی که وظیفه ارسال دستور به برد را دارند معیوب شده باشند، همانند فلوسویچ یا فلومتر، همچنین این امکان وجود دارد که برد شما دچار مشکل شده باشد، اما بررسی دقیق علت خاموش نشدن پکیج شما تنها به دست یک تعمیر کار ماهر قابل انجام است

دلایل و راه حل های فصل زمستان

همانطور که پیش تر بیان کردیم اغلب کار کردن پکیج به صورت دائم در فصول سرد تا حالت زمستانه مشکل ساز نخواهد بود، اما اگر هم احساس کردید با وجود خاموش بودن سیستم گرمایشی و عدم استفاده از آب گرم دچار این مشکل شده اید بهتر است تا با همکاران ما تماس حاصل نمایید
همچنین جهت استفاده بهینه از پکیج در زمستان و گرم نگه داشتن خانه خود، بهتر است تا موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • بررسی شیر موتوری: اگر رادیاتورها سرد شدند، وضعیت شیر موتوری را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که مسیر رادیاتورها باز است و سیستم گرمایش به درستی عمل می‌کند.
  • کنترل زمان باز بودن آبگرم: در فصل زمستان، اگر برای مدت طولانی آبگرم باز باشد، رادیاتورها کم‌کم سرد می‌شوند. بنابراین، زمان باز بودن آبگرم را کنترل کرده و تنظیمات را بهینه‌سازی کنید.

نتیجه :

علت خاموش نشدن پکیج شما میتواند هر چیزی باشد، اما در نهایت برای یافتن دلیل آن بهترین راه این است که با همکاران ما در نادین سرویس تماس گرفته و از آنها درخواست راهنمایی کنید، تیم ما با دارا بودن بیش از 15 سال سابقه کار در زمینه تعمیر و سرویس پکیج همواره در هر شرایطی و در 24 ساعت شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما دوستان عزیز میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *