نادین سرویس

نادین سرویس

تعمیرات اسپیلت و پکیج

تلفن تماس

021-77343363

آدرس دفتر ما

تهران - تهرانپارس

 

سبد خرید

علت کم شدن فشار آب گرم

علت کم شدن فشار آب گرم
377
1402-09-04
نادین سرویس

یکی از معمول‌ترین مسائلی که ساکنان ساختمان‌ها با آن روبرو هستند، کم‌شدن فشار آب گرم در آبگرمکن‌های دیواری است. هرچند این دستگاه‌ها باید پس از مدتی تعویض شوند، اما علت کم شدن فشار آب گرم معمولاً مربوط به قطعات داخلی آبگرمکن نیست. اگر شما نیز با کاهش فشار آب در آبگرمکن مواجه هستید و باید ساعت‌ها برای آب گرم منتظر بمانید، در این مطلب با کارشناسان مجرب و با سابقه ی ما در نادین سرویس با بیشتر از 15 سال سابقه همراه باشید تا به بررسی علت کم شدن فشار آب گرم بپردازیم.

در این مقاله، تلاش می‌کنیم به صورت ساده، اما جامع، تمام علل امکان‌پذیر کاهش فشار آب گرم را تشریح کنیم.

مواردی که در این مقاله مطالعه میکنید

راه های بررسی فشار آب

برای بررسی علت کاهش فشار آب گرم در آبگرمکن‌های دیواری، می‌توان از چند روش استفاده کرد. اگر دسترسی به متخصصین این امر را داشته باشید، می‌توانید گزارشی از مشکل را ارائه دهید تا علت را پیدا کنند. البته بهتر است با شرکت‌هایی که سرویس ۲۴ ساعته دارند تماس بگیرید. ما در نادین سرویس با ارائه ی مشاوره حتی در روزهای تعطیل برای حل این مشکل کنار شماییم.

اگر بخواهید خودتان این کار را انجام دهید، ابتدا با نصب یک فشارسنج بر روی شیر آب، فشار آب را اندازه‌گیری کنید. اگر فشار کم بود، طبقات بالا و پایین را هم بررسی کنید تا محل کاهش فشار مشخص شود.

همچنین با باز و بسته کردن همزمان دو شیر آب، می‌توان متوجه شد آیا باز بودن هر دو شیر باعث کاهش فشار می‌شود یا خیر. اگر مشکل حل نشد، بهتر است از متخصصین کمک گرفته شود تا علت کم شدن فشار آب گرم را پیدا کنند.

علت کم شدن فشار آب گرم

در زیر به برخی از علل کم شدن فشار آب گرم در پکیج های دیواری ساختمان ها پرداخته و هر کدام از این عوامل را مورد بررسی قرار داده ایم، با ما همراه باشید تا این موارد را به دقت بررسی کنیم.

مشکل در ورودی آب به پکیج

برای پی بردن به دلایل احتمالی کاهش فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری، میتوان جریان ورودی آب سرد به آبگرمکن را بررسی کرد. باز کردن شیر خروجی آبگرمکن، نشان میدهد که آیا در مسیر ورودی آب، مواد رسوبی یا گرفتگی وجود دارد یا خیر.

اگر آب با فشار کافی خارج نشود، لازم است که تمام مسیر ورودی و خروجی آب از شیرهای اتصالات گرفته تا رادیاتورها را بررسی کنیم. تا علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری را پیدا کنیم. هرچه سریع تر عیب یافته شود و رفع شود بهتر است.

گاهی نیز ممکن است خطای عملکردی در سیستم کنترل فشار آب موجب کاهش فشار شود که باید در مسیر بررسی علت کم شدن فشار آب گرم مورد توجه قرار گیرد. با دقت در هر بخش می‌توان علت بوجود آمدن این مشکل را فهمید.

مشکل در مبدل

یکی از اجزای کوچک سیستم آب‌گرمکن که ممکن است یکی از پاسخ های ما در بررسی علت کم شدن فشار آب گرم باشد، مبدل حرارتی آن می‌باشد. این قطعه به خاطر دارا بودن قطر بسیار کوچک، در مناطقی که آب سختی بیشتری دارد، به سادگی رسوب میگیرد.

وجود رسوب درون مبدل می‌تواند منجر به گرم نشدن مناسب آب یا خارج شدن آن با فشار پایین‌تر شود. برای تشخیص وجود رسوب، کافی است شیر خروجی آب گرم را باز کرده و رنگ آب خارج شده را مشاهده کنید. در صورتی که آب کدر باشد یا بویی احساس شود، ممکن است  رسوب در مبدل وجود داشته باشد.
برای رفع این مشکل نیاز است که با تیم نادین سرویس تماس حاصل نمایید تا تیم ما در اولین فرصت جهت سرویس پکیج شما به محل اعزام شده و مشکل دستگاه شما را بر طرف نماید.

مشکل در فیلتر

یکی دیگر از موارد مهم در بررسی علت کم شدن فشار آب گرم، فیلتر است. اگر در منطقه‌ای سکونت دارید که آب شور و یا سخت است، بهتر است به بخش ورودی آب سرد در آبگرمکن مراجعه کنید و مطمئن شوید که دستگاه به فیلتر مجهز شده است یا خیر. در صورت نداشتن فیلتر، آن را نصب کنید.

اگر فیلتر وجود دارد، حتماً باید در فواصل زمانی منظم چک شود تا به یکی از موارد در بررسی علت کم شدن فشار آب گرم منجر نگردد. بهترین راه، بررسی ماهانه فیلتر و تمیز کردن آن است تا از بروز هرگونه گرفتگی جلوگیری به عمل آید.

مشکل در سیستم لوله های ساختمان

اگر بعد از بررسی تمام موارد احتمالی در بالا نتوانسته اید مشکل خود را حل کنید و علت کم شدن فشار آب گرم را تشخیص دهید، بهتر است از یک لوله‌کش حرفه‌ای بخواهید تا سیستم لوله‌کشی آب‌گرم ساختمان را بررسی نماید. زیرا با گذر زمان، به‌ویژه در لوله‌های گالوانیزه، زنگ‌زدگی و خوردگی رخ می‌دهد.

سرعت این فرایند در لوله‌های حامل آب گرم، به‌دلیل دمای بالا، بیشتر است. قطعات خورده‌شده می‌توانند مسیر جریان آب را مسدود کنند و یکی از موارد در علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری شوند که منجر به کاهش شدید فشار آب در سراسر ساختمان می‌گردد. پس بررسی حرفه‌ای لوله‌ها ضروری است.

سایر دلایل

وجود مواد و رسوبات در ورودی آب آب‌گرمکن می‌تواند یکی از موارد در بررسی علت کم شدن فشار آب گرم باشد. رسوب‌زدگی در اطراف مبدل حرارتی نیز از دیگر علل احتمالی است. علاوه بر این، تجمع رسوباتی مانند شن و ماسه در قسمت‌هایی همچون دوش حمام می‌تواند مانع جریان صحیح آب و کاهش فشار شود که باید مرتبا بررسی شود.

نتیجه گیری

عوامل متعددی می‌تواند منجر به کم شدن فشار آب گرم  در آبگرمکن شود که از جمله آن می‌توان به مشکل در مبدل، رسوب در لوله ها و نصب نادرست قطعات اشاره کرد. بهترین راه حل برای این دست مشکلات و بررسی علت کم شدن فشار آب گرم، کمک گرفتن از متخصصان این حوزه است. ما در نادین سرویس برای راهنمایی و کمک به شما در این امور کنار شماییم.

اگر دستگاه شما دچار مشکل شده است و هنوز به طور دقیق به مشکلات آن پی نبرده اید میتوانید با برقراری ارتباط از طریق شماره تلفن های موجود در وبسایت با ما تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تیم نادین سرویس پیش از سرویس و تعمیر پکیج خود استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *