نادین سرویس

نادین سرویس

تعمیرات اسپیلت و پکیج

تلفن تماس

021-77343363

آدرس دفتر ما

تهران - تهرانپارس

 

سبد خرید

علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری
288
1402-09-12
نادین سرویس

شوفاژهایی که در منازل و اماکن مختلف به منظور گرمایش استفاده میشوند، از جمله تاسیساتی هستند که نیازمند تعمیر و نگهداری دوره‌ای میباشند تا بتوانند به خوبی عمل کنند. یکی از کارهای مهم برای افزایش راندمان شوفاژ هواگیری آن میباشد. اما گاهی پس از هواگیری باز هم شوفاژ به دمای مطلوب و مد نظر نمی رسد که عللی دارد. اگر شوفاژ شما حتی بعد از هواگیری هم گرم نمیشود، باید دلایل احتمالی را بررسی کنید تا مشکل رفع شود. در این مطلب با کمک کارشناسان مجرب نادین سرویس که بیش از 15 سال سابقه کار تخصصی در این حوزه را دارند به بررسی علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری می پردازیم.

علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

در ادامه به بررسی چند علت خرابی شوفاژ و راه های تعمیر شوفاژ و رفع آن می پردازیم.

تاثیر فشار پکیج ها در گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

در گام اول موضوع بررسی علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری باید بگوییم که یکی از علل معمول این مشکل، کمبود فشار در سیستم گرمایشی است. با توجه به نمایشگر واحد تولیدکننده گرما، اگر فشار زیر 1.5 بار باشد، احتمالا علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری همین کاهش فشار است. البته عوامل دیگری نیز مانند مشکل در خود شوفاژ یا لوله‌کشی‌ها می‌تواند دلیل این مشکل باشند که باید بررسی شوند. بنابراین بررسی سطح فشار در گام اول رفع این مشکل توصیه می‌شود.

بررسی لوله ها در گام دوم علل گرم نشدن شوفاژ

یکی از دیگر موارد در بررسی علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری، رسوب‌گذاری در لوله‌هاست. اگر بعد از بررسی فشار پکیج همچنان به دنبال علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری بودید و رادیاتور شما سرد بود باید به لوله ها شک کنید. سختی بالای آب می‌تواند رسوب و گرفتگی لوله‌ها را افزایش دهد.

این امر باعث کاهش فشار آب ورودی به رادیاتور می‌شود. در این صورت با بررسی محل‌های مختلف لوله های رادیاتور می توان این مشکل را رفع کرد. برای رفع این مشکل توصیه می‌شود با کمک متخصصان و با استفاده از محلول‌های شیمیایی مخصوص، رسوب‌ها را از لوله‌ها جدا کنید تا سیستم گرمایشی به‌طور کامل بازسازی شود. برای این منظور می توانید با کارشناسان مجرب ما در نادین سرویس در تماس باشید تا ابتدا به صورت تلفنی و در صورت نیاز به صورت حضوری راهنمایی ها و کارهای لازمه را انجام دهند.

گام سوم، بررسی شعله

در بخش سوم در بررسی علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری به شعله می پردازیم. در واقع یکی دیگر از دلایل ممکن برای گرم نشدن شوفاژ پس از هواگیری را می توان دمای نامناسب شعله دانست. این مسئله می‌تواند ناشی از مشکل در مشعل باشد. در برخی موارد نیز تنظیم ارتفاع و موقعیت قرار گرفتن شعله به نحو درستی انجام نشده است. این موجب می‌شود حرارت کافی برای گرم کردن آب و انتقال حرارت به شوفاژ فراهم نشود.

بیشتر کردن شعله تا حدی می‌تواند مفید باشد اما بررسی کامل وضعیت مشعل توسط یک تکنسین متخصص ضروری است تا علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری به طور صحیح مشخص شده و رفع گردد. سلامت کامل اجزای تولیدکننده گرما نیز باید تأیید شود.

تاثیر فشار آب بر گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری

گاهی ممکن است که علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری، مشکلی بسیار ساده باشد. بعضی اوقات فشار آب ورودی به ساختمان بسیار کم است که می‌تواند مانع گرم شدن رادیاتور شود. و یا شاید موتور پمپ اصلی توانایی لازم را نداشته باشد و در واقع مشکلی از رادیاتور و یا پکیج شما نباشد. همچنین استفاده همزمان از شیرهای مختلف آب می‌تواند موجب کاهش فشار شود. پس در بخش سوم راه حل های مربوط به مشکل علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری بهتر است بگوییم که به موارد دیگری بجز خود رادیاتور و پکیج نیز بپردازید.

شاید مشکل از نحوه ی هواگیری شماست!

گاهی عدم هواگیری صحیح سیستم گرمایشی، علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری است. باید هواگیری همه رادیاتورها را تا زمانی که آب پاک جاری می‌شود، انجام داد. همچنین ممکن است لوله‌کشی شوفاژ‌ها به درستی انجام نشده باشد و استانداردها رعایت نشده باشد. به عنوان مثال فاصله رادیاتورها، میزان پیچش لوله‌ها و فاصله آن‌ها از پکیج باید مناسب باشد. انتخاب پکیج بر اساس متراژ منزل و تعداد شوفاژ‌ها نیز ضروری است. دقت در مراحل اولیه نصب سامانه گرمایشی نیز می‌تواند از بروز مشکلات جلوگیری کند.

نتیجه گیری

در این مطلب، تلاش شد تا علت گرم نشدن شوفاژ بعد از هواگیری، بررسی شود. امیدواریم این اطلاعات به شما در جهت حل این مشکل کمک کرده باشد. در نهایت، توصیه می‌شود اگر تلاش‌های خودتان برای رفع مشکل موثر نبود، این امر را به افراد متخصص واگذار کنید تا بتوانند علت واقعی را تشخیص دهند و راه‌حل مناسب فراهم آورند. تخصص و دانش کافی در این زمینه الزمی است تا مشکل احتمالی به خوبی برطرف شود. ما در نادین سرویس در هر شرایط و ساعتی و حتی در روزهای تعطیل برای کمک به شما آماده ایم.

نادین سرویس با بیش از 15 سال سابقه کاری در زمینه سرویس و تعمیر پکیج و انواع سیستم های گرمایشی و سرمایش.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *