نادین سرویس

نادین سرویس

تعمیرات اسپیلت و پکیج

تلفن تماس

021-77343363

آدرس دفتر ما

تهران - تهرانپارس

 

سبد خرید

رسوب زدایی پکیج

رسوب زدایی پکیج
237
1402-10-10
نادین سرویس

پکیج دیواری یکی از مناسب ترین انواع سیستم های گرمایشی است که علاوه بر گرم کردن خانه به گرم کردن آب مصرفی نیز می پردازد. در این مطلب به تمامی روش های رسوب زدایی پکیج دیواری و رادیاتورها برای تمام برندها پرداخته شده است.

سختی آب در بعضی مناطق می تواند باعث رسوب گرفتن لوله ها و قطعات پکیج شود که برای عملکرد صحیح دستگاه باید رسوب زدایی شود.

برای رسوب زدایی پکیج،  تماس با یک تعمیرکار متخصص توصیه می شود تا از بروز مشکلات احتمالی و آسیب دیدن پکیج جلوگیری شود. گروه سرویس نادین با بیش از 15 سال تجربه کاری در زمینه تعمیر پکیج و اسپلیت و همچنین استفاده از ماهرترین تعمیرکاران تهران توانسته است اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. تیم ما علاوه بر رسوب زدایی پکیج، خدمات نصب و تعمیرات لوازم خانگی را نیز انجام می دهد.

علل رسوب در پکیج ها

قبل از آموزش روش های رسوب زدایی پکیج مهم است بدانیم که چرا در پکیج ها رسوب رخ می دهد و این رسوب چه اثراتی بر روی دستگاه دارد.

به علت وجود املاح مختلف در آب لوله کشی، عناصری مانند کلسیم و منیزیم با مواد فلزی داخل لوله پکیج وارد واکنش داده و به رسوب تبدیل می‌شوند.

ایجاد این رسوبات باعث مسدود شدن مسیر حرکت آب می‌شوند و آب به راحتی درون لوله‌ها جریان نمی‌یابد. همین موضوع فشار وارده به پکیج را کاهش داده یا باعث خاموشی دستگاه می شود. این مسئله در تمامی پکیج‌های مختلف برندهای مختلف دیده می‌شود که نیاز به زمان‌بندی برای رسوب زدایی پکیج ها به صورت منظم دارد.

نشانه های رسوب در پکیج

در صورتی که پکیج دچار رسوب شود، می‌توان با نشانه‌های مختلفی از این مسئله آگاه شد و به پاک سازی این رسوبات پرداخت.

یکی از علائم مهم نیاز به رسوب زدایی پکیج، کاهش فشار آب گرم در شیرهاست. همچنین نوسانات دمای آب نیز می‌تواند ناشی از رسوب باشد.

از دیگر علائم دیگر نیاز به رسوب زدایی پکیج می‌توان به افزایش فشار پکیج، سر و صدا، طولانی‌تر شدن مدت زمان گرم شدن آب و کاهش بازدهی رادیاتورها اشاره کرد. مشاهده ی خطای 70 نیز نشانه رسوب است.

اگر یکی از این علائم مشاهده شد، بهتر است به تعمیرکار مراجعه شود تا رسوب‌زدایی انجام گیرد. رسوب‌زدایی بازده و راندمان دستگاه را افزایش می‌دهد و از هزینه‌های بیشتر جلوگیری می‌کند.

رسوب زدایی پکیج به شیوه ی سنتی

برای رسوب زدایی پکیج از این روش، ابتدا باید پکیج را از برق جدا کرده و کاور آن را نیز باز کرد. سپس آب پکیج باید تخلیه شود. برای این کار شیر ورودی آب سرد را می‌بندیم و شیر پرکن را خلاف عقربه‌های ساعت می‌چرخانیم.

با باز کردن شیر آب گرم، آب پکیج خالی می‌شود. سپس پیچ‌های مبدل ثانویه را از پکیج جدا می‌کنیم.

برای رسوب زدایی مبدل از اسید یا جوهر نمک استفاده می‌شود. پس از حرارت دادن، با ضربات چکش رسوب‌زدایی می‌کنیم. سپس مبدل را روی زمین قرار داده و از دو سوراخ آن اسید می‌ریزیم و 15 دقیقه صبر می کنیم.

پس از شست‌وشو، اگر هنوز رسوب باقی مانده بود، مبدل را تا زمان قرمز شدن روی شعله قرار می‌دهیم و سپس با چکش رسوب‌زدایی می‌کنیم. پس از بررسی و نصب مجدد، فشار پکیج را 1.5 تنظیم می‌کنیم.

نحوه رسوب زدایی پکیج به شیوه ی مدرن

در این روش که به آن مدرن یا با استفاده از پمپ می گویند نیازی نیست که مانند روش سنتی قطعات پکیج را باز کرد. در اینجا پمپ اسیدشویی در ظرف حاوی اسید قرار می‌گیرد و سپس یک سمت مبدل حرارتی به خروجی وصل شده و سمت دیگر به ظرف مبدل وصل می‌شود.

سپس با روشن کردن پمپ، رسوبات داخل مبدل حذف می‌شوند. البته باید ظرف را با آب شست و شو داد و مبدل را در جای خود نصب کرد.

این روش قابل استفاده برای تمام برندهاست. اما باید توسط تعمیرکار انجام شود زیرا کار با اسید خطرناک است. تعمیرکاران هم از لباس و دستکش استفاده می‌کنند.

نتیجه گیری

در نهایت فهمیدیم که رسوب زدایی پکیج از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر کارایی و بهره وری بلندمدت آن می باشد. با گذشت زمان، رسوبات و مواد معدنی موجود در آب لوله کشی باعث انسداد مسیر جریان آب و کاهش بازدهی پکیج خواهند شد.

این مقاله به طور کامل به بررسی این موضوع پرداخت و دلایل اصلی رسوب گرفتگی پکیج را تشریح کرد. همچنین روش های مختلفی برای رسوب زدایی پکیج از جمله روش های سنتی و مدرن معرفی شد تا کاربران بتوانند با توجه به شرایط خود، بهترین روش را انتخاب نمایند.

در نهایت باید تاکید کرد که انجام مقطعی و منظم عملیات رسوب زدایی پکیج به موقع می تواند عمر مفید آن را افزایش داده و از بروز مشکلات و هزینه های بیشتر جلوگیری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *